čtvrtek 9. května 2013

Cesta k řidičáku-část šestá


Nikdy jsem si nedokázala představit, jaké to bude, až se poprvé dostanu na silnici. Věděla jsem, že si budu muset dávat velký pozor, ale tak moc? Je to už nějaký ten pátek zpátky, tuším, že tak tři týdny a já se poprvé zařadila do normálního provozu. Bylo to zrovna v té době, kdy se všichni vrací domů z práce a z nádraží odjíždějí autobusy… Vidím to celé úplně živě, jsem na boční cestě a chci se dostat na hlavní, provoz je hustý, auto střídá auto a já přemýšlím nad jednou jedinou věcí „jak se tam mám sakra dostat?“ Dodnes nechápu jak a proč, ale podařilo se mi moji Toyotu Auris protlačit z bodu A do bodu B. Nebudu chodit kolem horké kaše, ale byla jsem vyděšená, šokovaná, zmatená, ale svým způsobem i šťastná. Všechno kolem mi připomínalo nějaký zrychlený film. Značky, přechody, kruháče, křižovatky… Můj cíl byl jasný, nikoho nezabít. Musím se pochválit za to, že se mi to podařilo dodržet.

Začátky byly hodně zmatené, kolikrát jsem se na to chtěla vyprdnout, ale pak mi došlo, že každý si tím musí projít. Mám za sebou necelou polovinu jízd (zítra mě čekají další a to už bude přesně půlka), připadám si jistější a sebevědomější, ale rozhodně se ještě nepovažuji za paní řidičku. Musím se ještě moc a moc snažit. Jednou se mi daří, podruhé bych se nejraději viděla někde na Sibiři. Sem tam mi to zdechne (nejhorší je to na křižovatce, fakt trapas), ale pořád si říkám, že by mohlo být hůř. Instruktor mi říká, že jezdím jak slimák, ale já jsem se svou rychlostí spokojená (ono v takové obci to moc nemůžete riskovat :D). Radši pomaleji a s jistotou.

Co mě děsí nejvíce, je fakt, že už vím oficiální datum závěrečných zkoušek-30.května. Bojím se jich jako čert kříže. Testy se dají naučit, ale s jízdama je to horší. Stačí totiž opravdu maličkost, například zapomenu zapnout světla, nedám někomu přednost, špatně odbočím, zapomenu na blinkr a čus. Můžu to zkoušet znova. U nás ve městě jsou dva inspektoři, jeden je prý hrozně hodný a druhý s prominutím pěkný hajzl. Vyžívá se v detailech a na každém si pěkně smlsne. Jak znám svoje štěstí, tak se určitě seznámím s tím druhým pánem, ale nechci si to moc přivolávat.

Mám před sebou ještě polovinu cesty, takže se budu snažit co nejvíc. Nechci myslet na nic špatného, prostě si budu věřit a ono to nějak dopadne. Ale stejně, držte mi pěsti-potřebuju štěstí :)

6 komentářů:

  1. Neboj se, není to žádná věda :) Určitě to zmákneš, taky jsem ze začátku jezdila po vesnicích maximálně 40 :D a nakonec jsem to zmákla :) Tak držím palce, neboj se toho :)

    http://shoemaniacr.blogspot.cz

    R.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska jsem měla další a přišly mi úplně v pohodě. Kdybych se tak klidně cítila i na těch závěrečkách, mám vyhráno :D
      A děkuju za podporu :)

      Vymazat
  2. Jo, jo, tety jsou v lidu, ale ízdy horší. Já udělala jízdy až na potřetí a to mě přitom instruktorka furt chválila, že jezdím dobře. prostě na jízdách uplně v pohodě, bez problémů, paráda, ale jak jsem věděla, že za mnou sedí komisař, tak konec. :D První zkoušky upné nervy, rozklepaly se mi ruce a byla jsem, jakobych v životě neřídila, druhé jsem byla už víc v klidu, ale chlap, co jel v křižovatce a měl přednsot zastavil a mávl na mě, ať jedu, tak jsem jak blbá jela a i když mi to dovolil, prej prostě chyba no. Ale na potřetí už ok. :D Jako přítelův brácha dělal třeba zkoušky na sedmkrát a teď jezdí parádně. :D Je to hodně i o tšch nervech a vystresovanosti a tom pocitu, že za tebou sedí někdo, kdo sleduje každý tvůj pohyb. Fujky. Jsem ráda, že už to mám za sebou a můžu si řídit sama. :D Ale určitě to taky zvládneš a je jedno jestli na poprvé nebo až později. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Instruktor mi taky říkal, že měl hodně lidí co při jízdách jezdili na jedničku a pak přišly závěrečky a vypadalo to, jakoby za volantem seděli poprvé. Bohužel nic není jisté. S tím stresem máš pravdu, já jsem k tomu všemu ještě hrozný nervák, takže kombinace jak vyšitá :D No uvidím, každopádně budu se to snažit dát napoprvé :)

      Vymazat
  3. Snad to zvládneš, držím palce! :)
    Mě to teprve čeká, zatím jsem v klidu, ale je mi jasný, že pak budu neskutečně vynervovaná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak nervy z toho má asi každý, přece jenom je to jedna z těch důležitějších zkoušek v životě :)
      Ale děkuju! ;)

      Vymazat

Děkuji za Váš milý komentář! :)